Dzięki uprzejmości Pana Andrzeja Minkiewicza i jego zaangażowaniu w nasz projekt dostaliśmy przepis na idealnie pomalowaną Setkę, przygotowany przez zespół technologów firmy TEKNOS OLIVA :)))!
Receptura jest następująca: :))
Bosman 54 (cały kadłub). Zalecana ilość warstw 4.Ilość puszek farby na całkowite malowanie 13 sztuk. Optimal (pod LW) Zalecana ilość warstw 1, ilość puszek farby na całkowite malowanie 1.20 sztuk :). VSE (pod LW) Zalecana ilość warstw 2, ilość puszek farby na całkowite malowanie 2 sztuki. Emapur Marina RAL 9003 (biała - pokład) Zalecana ilość warstw 2, ilość puszek farby na całkowite malowanie 2 sztuki. Emapur Marina RAL na burty. Zalecana ilość warstw 2, ilość puszek farby na całkowite malowanie 2 sztuki. Teraz juz wszystko wiemy :)). Z tak przygotowaną listą możemy udać się do najbliższego sklepu OLIVA i wiemy, ile czego musimy nabyć, aby nasza łódka była nie tylko szybka, ale i śliczna :). Pozdrawiam i bądźcie z nami adam/ still OLIVA crazy
Jaki jest sens malowania (czterokrotnego) Epinoxem 54 polaminowanego epoksydem kadłuba?
OdpowiedzUsuńTeż tak uważam, raz machnąć Bosmanem 77 i już. No i nie zapomnijcie o rozpuszczalnikach, o których nic nie wspomniano, najlepiej po 4 puszki każdego - do epoksydu i poliuretanu.
UsuńPanie Januszu, Marcinie
Usuńprzyznam się szczerze, że mnie również zdziwiły te cztery warstwy
ponieważ w karcie technologicznej farby zalecana ilość warstw to 1-3.
Nie zmienia to jednak faktu, iż ten zestaw przygotowali dla nas pracownicy firmy OLIVA,
z myślą o jak najlepszym przygotowaniu jachtu do czekającego nas rejsu.
Założyli oni, że finalna grubość powłoki to 200 mikrometrów
zaś grubość pojedynczej powłoki to 50 mikrometrów.
Dlatego finalnie wyszło 4 warstwy farby Bosman 54.
Wierzę w ich znajomość swojego produktu i długoletnie doświadczenie.
To nim się kierowali, gdy zaproponowali taką a nie inną ilość warstw farby Bosman 54.
Nie jestem specjalistą, więc pozostaje mi się tylko dostosować do zaleceń producenta.